W zdrowym ciele zdrowy duch

Polecana przez rehabilitantów dawka aktywności ruchowej wymagana aby zachować zdrowie to od trzydziestu do sześćdziesięciu minut gimnastyki dziennie. Jogging nie jest jedną jedyną postacią aktywności sportowej polecaną człowiekowi, który chciałby dożyć późnych lat w doskonałej formie.

Jogging

Autor: Clemens v. Vogelsang
Źródło: http://www.flickr.com
Można również pływać, gimnastykować się lub na przykład wspinać się. Specjaliści doradzają, by w swej nasza aktywność fizyczna była jak najbardziej zróżnicowana. Okazuje się, iż najlepsze jest przeplatanie najróżniejszych ćwiczeń, tak by np. dwa dni w tygodniu uprawiać jogging, 2 dni ćwiczyć w jakikolwiek sposób a resztę tygodnia przeznaczyć na zregenerowanie mięśni.

Może któryś komentarz ze strony (http://witowextreme.pl/pl/quady-zakopane) Cię poruszył? Masz chęć na niego odpowiedzieć? Nakłaniamy Cię do tego z zaangażowaniem. Oczekujemy na Ciebie!

Jeżeli faktycznie zdecydujemy się na zróżnicowane ćwiczenia, warto by było tę sprawę w sposób szczegółowy obmyślić. Dobrym pomysłem dla biegających jest jakiś dodatkowy trening aerobowy. Taki trening w możliwie najmniejszym stopniu obciąża organizm. Trzeba trenować w taki sposób, aby płuca nadążały dostarczać tlen do mięśni. Ponieważ jogging również liczy się do ćwiczeń tlenowych, dobrze byłoby z grupy ćwiczeń aerobowych wybrać te, które w ciut większym stopniu będą ćwiczyć odmienne grupy mięśni niż jogging. Może to być np. aerobik. Aerobik to po prostu gimnastyka przy muzyce.

Co niezmiernie istotne i praktyczne, gimnastyka tak samo jak bieganie, jest sportem bardzo tanim. Do jego wykonywania starczy wygodny strój bawełniany i nadające się buty. Biegający w jest już zazwyczaj wyposażony w takowy ekwipunek. Wykorzystać może przecie sportowe koszulki do biegania czy buty do biegania jako wygodne obuwie w czasie ćwiczeń.

Przez takie różnorodne działanie nasz trening będzie całościowy, a przez to będziemy zdrowsi oraz piękni. Jeśli gimnastykując się chcemy wyglądać równie wspaniale jak zazwyczaj, można wykorzystać dodatki takie jak popularne chusty do biegania albo też czapki do biegania, dzięki czemu możemy czuć się bardziej modnie.

You may also like...