W jaki sposób rozpocząć praktykować jogging? – wskazówki

Ach, gdyby tak naraz wyjść z mieszkania i pognać przed siebie? Spontaniczność jest cenna w bieganiu, jednak wiedza, jak zacząć, jest jeszcze cenniejsza.
Jak zacząć biegać? Rozważnie. Jeżeli planujesz jogging, a wstajesz właśnie z kanapy, to powinieneś zacząć delikatnie, w przeciwnym wypadku grożą ci kontuzje.

biegaczki

Autor: Funk Dooby
Źródło: http://www.flickr.com

Na pierwszym treningu maszeruj kilka minut, po czym spróbuj podbiec powoli 1-2 minuty. Duża porcja instrukcji: kliknij i sprawdź . Znowu marsz i ponownie jogging na przemian przez pół godziny. Z treningu na trening przedłużaj odcinki biegu. Po miesiącu dojdziesz do 30 minut ciągłego joggingu. To moment pasowania na biegacza. Pamiętaj, ażeby biec bez pośpiechu, w tempie, w którym można w miarę bez ograniczeń rozmawiać. Taki jogging najlepiej buduje odporność oraz służy paleniu niepotrzebnych kilogramów. Jak dużo treningów? Na początek optymalne będzie bieganie 3 razy na tydzień. 1-2 treningi dostarczą ci nieco przyjemności, lecz nie będą rozwijały sportowej formy. Najefektywniejszy jest trening powtórzony 72 godziny po uprzednim. Ciało uzyskuje wtedy maksymalne możliwości zatem następnym treningiem powiększamy je jeszcze bardziej.Wcześnie rano czy wieczorem? Jak preferujesz.

Zaintrygował Cię nasz artykuł? Jeśli tak, to bez wahania sprawdź, co się znajduje w ofercie protetyka dentystyczna, która dotyczy tej samej tematyki.

Ważne, żeby nie biec na czczo. Ciało wymaga przynajmniej niedużej ilości węglowodanów na rozruch. Sandwicz, musli, naturalny jogurt. Poranne bieganie jest o tyle korzystniejsze, iż długi trening wyzwala w organizmie poprawiające nastrój endorfiny. Ta witalna energia zapewnia optymizm na cały dzień. Podobna dawka endorfin tuż przed snem działa niczym wypita wieczorem kawa.

Systematyczne, wolne i długofalowe bieganie sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Długotrwałe, zatem ponad pół godziny,

joga

Autor: iStock
Źródło: iStock

a jeszcze lepiej ponad godzinę. Ciało dopiero po 15 minutach zaczyna się przestawiać z zasilania glikogenem na wywodzenie energii z tkanki tłuszczowej, a po 30 minutach z tłuszczu pochodzi większa część eksploatowanej energii. Jednak uwaga. Jogging w nazbyt szybkim tempie sprawia wzrost zakwaszenia ciała, a wtedy nie jest on w stanie spalać tłuszczów. Jednak nawet takie rozsądne bieganie nie zapewni każdemu zrzucenia zbędnych kilogramów. Są biegacze, jacy szczupleją, nie zmieniając niczego w diecie. Inni potrzebują racjonalizacji diety.
Gdy masz wysoką tuszę zacznij od sportów takich jak jazda na bicyklu bądź pływanie (nie obciążysz stawów). Stosowna będzie także joga dla początkujących. Więcej informacji: joga szkoła jogi wrocław dla początkujących.

You may also like...