Sposób na zdrowe śniadanie, czyli jak zdrowo oraz smakowicie rozpocząć dzionek

Fachowcy od żywienia już od bardzo dawna przekonują, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem podczas dnia. Ma dawać wielką siłę, zapewniać sprawność umysłu i tę fizyczną oraz wspomóc prawidłowy rozwój naszych mikrusów i nastolatków.

Przygotowanie zdrowego posiłku wymaga oczywiście pewnej wiedzy, ale tę z powodzeniem można zdobyć czytając książki (nawet te kulinarne) lub przeglądając właściwe artykuły w sieci lub w periodykach. Z drugiej strony nie trzeba być jednak fachowcem w zakresie żywienia, aby postawić na stoliku posiłek równie pożywny, jak i smacznie się prezentujący. Coraz częściej stosuje się olej kokosowy, który idealnie nadaje się do smażenia i pieczenia np. naleśników, a nawet jajecznicy na śniadanie. Warto dowiedzieć się więcej: na tej stronie .

śniadanie

Autor: ZT Bielmar
Źródło: ZT Bielmar

Przepis na zdrowe śniadanie będzie zależeć między innymi od: pory roku, stanu zdrowia członków familii, grubości portmonetki, dostępności produktów na rynku bądź plonu w przydomowym sadzie. Niezwykle istotne jest, aby opracowując jadłospis nie zapominać o jego ciągłym uatrakcyjnianiu. Po pierwsze rutyna nie należy do repertuaru zdrowych przyzwyczajeń, a po drugie, nie każdy będzie zauroczony podanym trzeci raz z rzędu twarogiem z rzodkiewką i szczypiorkiem.

W praktyce przepis na zdrowe śniadanie sprowadza się do wykazania towarów, które mają wejść w skład posiłku lub podania spisu tych niemile widzianych. Warto zainwestować w dobry gatunkowo nabiał. Węglowodany w nim zawarte spowodują, że nie braknie nam siły podczas wykonywania codziennych, nawet najmniej zajmujących, czynności. Z jaj zrobimy pyszną, odżywczą jajecznicę, a żółty serek będzie znakomitym dodatkiem do kromek chleba (sprawdź zdrowe przepisy na śniadanie). Nie możemy również zapominać o cukrach, już od szkoły podstawowej uczą nas, że cukier jest niebezpieczny i szkodzi zdrowiu. Co jednak zrobić w sytuacji kiedy nie możemy żyć bez cukru? Jest łatwe rozwiązanie, istnieje bardzo dużo zamienników, które w smaku są takie same jednak skład jest całkowicie różny. Sprawdź: tutaj przykład.

Przeważnie kupujemy białe pieczywo, tymczasem o wiele zdrowsze jest to ciemne. W dobrych piekarniach wybór jest ogromny, od tych całkiem niepozornych bochenków chleba, po pysznie prezentujące się kajzerki z ziarnami. A obok pieczywa zawsze można zjeść zacierkę lub kulki ze zboża o smaku czekolady.

śniadanie

Autor: AnnieAnniePancake
Źródło: http://www.flickr.com

Wielu mieszkańców domu jeszcze dobrze nie otworzy powiek, a już pomyśli o odurzającej, świeżo parzonej kawusi. Tymczasem wybór tych o wiele zdrowszych napoi jest tak godziwy, że nawet tradycyjna herbata powoli odchodzi do lamusa. Ustępuje miejsca nektarom pomarańczowym, mleku, kakao, kawie ze zbóż. Tym samym przepis na zdrowe śniadanie poszerza się o nowy asortyment produktów.

W ferworze porannych przygotowań nie wolno zapominać, że czas na spożycie śniadania jest święty. To posiłek, którego nie spożywa się w pośpiechu, w pozycji stojącej, jak hamburgery kupione w budce z fast foodami. Nawet jeśli nie mamy czasu na przygotowanie to lepiej kupić wcześniej gotowe danie np. , ale za to zjeść w spokoju i bez pośpiechu. Przepis na zdrowe śniadanie musi również uwzględniać przynajmniej półgodzinną przerwę w porannej krzątaninie.

You may also like...