Jak dobrze przygotować się do półmaratonu i maratonu?

Wzrasta moda na bieganie – takowa zajawka jest niewątpliwie w porządku. Przecież wykazanie atutów regularnego biegania zajmie sporo chwil. Nierzadko tak jakby uzależniamy się od biegów: bądź co bądź wytężony wysiłek sportowy powoduje, że wydzielamy automatycznie do organizmu endorfiny.

Letni trening biegania

Autor: Thomas Rousing
Źródło: http://www.flickr.com

Zatem jeśli zauważymy, iż dzięki bieganiu jesteśmy radośniejsi, musimy pamiętać, że to całkowicie łatwo wytłumaczalne zjawisko medyczne. Później nawet lenistwo nam nie przeszkodzi, bo bądź co bądź uzależnimy się od częstego biegania. Co prawda uzależnienie w żadnym przypadku nie jest fajne, lecz generalnie lepsze już uzależnienie od biegania, niż od Internetu albo napojów alkoholowych. Kiedy będziemy często biegać, pewnie po pewnym czasie zapragniemy biegać nieco bardziej profesjonalnie.

Niby maraton jest ciekawy, ale na początku niech zwykłego amatora interesuje mocniej półmaraton. Bądź (zobacz przejdź) co bądź plan treningowy w półmaratonie – tutaj – to łatwiejsza alternatywa, no przynajmniej początkowo. Zapewne później trochę bardziej obeznany biegacz będzie pragnął zaliczyć wreszcie maraton, lecz na wszystko nadejdzie czas. Ciężko nie zauważyć, że bądź co bądź (więcej i więcej) 100% amator, który miewa za wielkie aspiracje, może wyrządzić samemu sobie bardzo dużą krzywdę!

Bieganie dla zdrowia

Autor: Gareth Williams
Źródło: http://www.flickr.com

Na przykład zawał serca bądź nawet zgon na nieszczęście wydarzają się na trasie co niektórych maratonów. To dobrze pokazuje, że na początku należy odpowiednio przeanalizować swoje umiejętności sportowe. Powiększajmy własne możliwości, codziennie biegajmy trochę więcej, aż po pewnym okresie czasu nareszcie będziemy na spokojnie mieli możliwość wystąpić na maratonie. Co najbardziej znaczące, zaliczymy ten jakże długotrwały bieg. Tak sprawdzamy własną siłę.

Wiele osób dopytuje się Jak przygotować się do maratonu? – no cóż, ciężkie zapytanie. Jednak jeżeli ktoś uzmysłowił sobie, iż najbardziej znaczące jest to by nie robić niczego wbrew swojemu zdrowiu, zapewne dorósł do tego by wreszcie wystąpić w maratonie. Są przeróżne cykle treningowe. Jednak no przynajmniej na ten moment naprawdę ważne jest to by często biegać, ale również nie zapomnieć o basenie, jeździe na rowerze i innych aktywnościom sportowych. I powodzenia na maratonie!

You may also like...