Jak trenować, by uzyskać dobre efekty

Ćwiczenia na siłowni są współcześnie znacząco różnorodne a, także mogą posiadać najróżniejsze cele. Na przykład treningi na rzeźbę mogą nieco się różnić od zwyczajnych treningów na siłę. W momencie wystąpienia najróżniejszych pokus w postaci smacznych, ale tuczących deserów, tłustych czipsów lub spędzenia połowy dnia w łóżku należy zatroszczyć o własną kondycję a, także zdrowie.

dobrze zbudowany mężcyzna

Autor: vic fabe
Źródło: http://www.flickr.com
W takim celu najdoskonalej się dowiedzieć, czego odpowiednio się po ćwiczeniach spodziewać – wyrobienia pięknej rzeźby, masy, lub po prostu bycie silniejszym? W zależności od priorytetów warto robić najróżniejsze ćwiczenia z zmienną częstotliwością.

Treningi na siłę nie są polecane osobom, jakie dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze siłownią, ponieważ koncentrują się one na ćwiczeniach z jak największymi ciężarami. Używa się najczęściej sztang jak również hantli uzupełnionymi zwykłymi ćwiczeniami – dla przykładu przysiadami bądź wyciskaniami. Tego typu trening powinien mieć niedużą liczbę powtórzeń – największa ich liczba to 8, a można nawet jedynie jeden raz powtórzyć, aby uzyskać właściwy, upragniony rezultat.

Z jasnych przyczyn ciężary dobrze jest stopniować podczas rozwoju treningu.

Każda nasza strona www (https://zawodtyper.pl/) posiada jedynie ciekawe wiadomości, które zapadną Ci w pamięć na długi czas, więc bez ociągania kliknij również tutaj!

Po 4-12 tygodniowych ćwiczeniach powinno się zrobić parudniową przerwę jak również dopiero wówczas wrócić, a w celu zapobiegania przemęczenia nie powinno się ćwiczyć więcej, niż 5 razy w tygodniu. Dieta powinna zapewniać odpowiednie proporcje białka, węglowodanów jak również tłuszczów – nie należy jednak z białkiem przesadzić, ponieważ jego nadmiar powoduje kłopoty z nerkami jak również wątrobą.

Najlepiej jeść 1.5 – 2 gramów białka na kilogram wagi ciała, właściwym uzupełnieniem diety są ryby bądź olej lniany – kwasy tłuszczowe omega-3 jak najlepiej wpływają na rozwój mięśni. Po ćwiczeniach warto zjeść czy wypić coś słodkiego, inaczej organizm jest w stanie rozpocząć pobierać energię z tkanek mięśniowych. Potrzebne suplementy w diecie sportowej masz w tym źródle.

trening

Autor: Stewart Chambers
Źródło: http://www.flickr.com

Treningi na masę także powinny koncentrować się na martwych ciągach, lecz ich przebieg powinien wyglądać inaczej, niż trening siłowy. Najlepiej robić dłuższe przerwy pomiędzy seriami – w miejsce dwóch minut najlepiej zaczekać 3,5 – wówczas mięśnie lepiej się odnawiają po mikrourazach, a dzięki temu łatwiej ćwiczyć z większymi ciężarami.

Nie należy również robić zbyt wielu powtórzeń – najwięcej 3 w serii; sam trening musi zawierać od 6 do 8 ćwiczeń na drobniejsze partie mięśni oraz 10-12 na większe grupy mięśniowe (czyli choćby biceps, triceps, brzuch). Dieta powinna zawierać mniej więcej tyle białka, ile w okresie ćwiczeń na masę, ale największą ilość kalorii powinny zawierać dwa posiłki: ten tuż po ćwiczeniach i śniadanie.

Natomiast trening na rzeźbę najlepiej skoncentrować na częstotliwości, różnorodności jak również sile ćwiczeń – tu da się ćwiczyć nawet 6 dni w ciągu tygodnia. Ćwiczenia powinny być długotrwałe, lecz też należy unikać przemęczenia, ponieważ zatrzymuje ono rozwój mięśni. W przypadku gdy będziesz chciał zacząć trenować wypróbuj takie plany ćwiczeń.

You may also like...