W jaki sposób ćwiczyć, aby widać było efekty? Jakie zasady są najbardziej istotne? Których zasad przestrzegać?

przez | 9 lipca 2021
Budowanie masy mięśniowej jest dosyć skomplikowanym procesem, obejmuje on wiele aspektów. Nie można być zdania, że duże mięśnie możliwe jest by zbudować jedynie dzięki ćwiczeniom albo za sprawą suplementów. Warto pamiętać o paru najważniejszych zasadach. Przede wszystkim trzeba określić rodzaj budowy naszego ciała. Należy sprawdzić czy jesteśmy mezomorfikiem, lub też endomorfkiem? Trzeba ćwiczyć każdą część tkanki mięśniowej, tylko wtedy możliwa jest rozbudowa mięśni.

trening bokserski

Autor: Ibere Romani
Źródło: http://www.flickr.com
Wszystkie partie mięśniowe powinniśmy trenować raz w tygodniu starać się, żeby wykonywać treningi co drugi dzień, a także przestrzegać odpowiedniej ilości powtórzeń, przykładowo od 6 do 12. Ilość serii powinno się dobrać pod kątem naszej kondycji oraz możliwości naszego organizmu. Trzeba zbadać własny sposób jedzenie pod kątem ilości spożywanego białka, węglowodanów i tłuszczów.

Pamiętać należy, iż jeśli chcielibyśmy rozbudować mięśnie nie pomogą tylko idealne gotowe plany treningowe (takie jak ten), ponieważ przede wszystkim powinno się dostarczyć 1,2-2 gramy białka na kilo naszej wagi w ciągu doby. Należy spożywać 5-6 posiłków dziennie, co około 3 godziny. Powinniśmy robić jeden trening w czasie nie dłuższym niż 60 minut efektywnego ćwiczenia, nie licząc przerw. Przerwy pomiędzy seriami muszą być jak najbardziej krótkie.

Jeśli chcesz obejrzeć coś rzeczywiście niesamowitego? Nie ma jakiegokolwiek problemu – spójrz na to (https://www.skalnik.pl/sklep-podroznika) a zadowolenie będzie zapewnione.

Co ważne, dobre rezultaty osiągniemy, gdy na jednym treningu maksymalnie będziemy trenować dwie-trzy partie mięśni. Dobrze jest zabierać jedzenie albo odżywki węglowodanowe i białkowe na trening. Od razu po aktywności fizycznej warto je przyjąć, na pewno zaś nie należy zwlekać z tym na powrót do domu. Pomoże to w krótkim czasie zregenerować nasze mięśnie.

Warto również zmienić trening co parę tygodni, tak by mięśnie atakowane były nowymi bodźcami – na tym polega prawidłowa rozbudowa mięśni – (tak to się odbywa). Zmienność może dotyczyć rozkładu różnych partii mięśni, ilości powtórzeń, albo też obciążenia. No i co równie ważna, nie możemy się stresować. Unikajmy takich sytuacji, gdyż stres, a raczej hormon, jaki jest w trakcie stresu produkowany – kortyzol “zabija” rozrost mięśni. Kiedy się stresujesz, to spadkowi ulega tempo powstawania mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*