Jeśli uprawiasz sporty zimowe, nie zapomnij o odpowiednim przygotowaniu fizycznym

przez | 9 lipca 2021
Spośród wielu dyscyplin zimowych jazda na nartach jest stosunkowo lubiana . Jest to dyscyplina, której z powodzeniem uczą się już małe dzieci. Szkółki narciarskie organizowane są zasadniczo w każdej typowo narciarskiej miejscowości, do której tłumnie zjeżdżają miłośnicy sportów zimowych szusować po popularnych stokach.

Im wcześniej rozpoczniemy naukę jazdy na nartach, tym lepiej. Przede wszystkim dlatego, że dzieci mają elastyczniejszy szkielet i są mniej podatne na kontuzje, które w tej dyscyplinie są niestety dość powszechne. Wiele osób lekceważy właściwe przygotowanie fizyczne przez otwarciem sezonu, bardzo się w ten sposób narażając.

zima

Autor: Bureau of Land Management Oregon/Washington
Źródło: http://www.flickr.com

Tak zwani weekendowi narciarze zazwyczaj kończą wyjazd na narty ze złamanym obojczykiem lub zerwanym więzadłem kolanowym. Jeśli na co dzień pracujemy za biurkiem i nagle postanawiamy ruszyć pojeździć na nartach, wówczas możemy się spodziewać podobnych niebezpieczeństw. Co więc zrobić, aby stronić od tego typu groźnych kontuzji. Przede wszystkim systematycznie uprawiać jakiś sport. Przeważnie wystarczy dynamiczna gimnastyka dwa razy w tygodniu. Właściwy trening to najskuteczniejsza ochrona przed poważnymi urazami, a także nadwyrężeniem mięśni. Znane miejsca na narty:

Jeśli zawczasu nie poprawimy swojej ogólnej kondycji, zakwasy po weekendzie na nartach mogą nam dokuczać nawet przez następny tydzień. Aby w pełni cieszyć się wycieczką i czerpać korzyści z jazdy na nartach, powinniśmy podejść do sprawy poważnie i przynajmniej dwa miesiące wcześniej zacząć regularnie ćwiczyć. Do większego wysiłku musimy przygotować nie tylko stawy, lecz również nasz układ oddechowy. W tym celu idealnie sprawdzi się rowery magnetyczne lub jogging. Jeśli uczęszczamy na aerobik, także będziemy dobrze przygotowani do weekendu na nartach.

Jeśli przedkładana tu kwestia to Twoje hobby – wyraź opinię (https://lonsdale-benlee.pl/kontakt.html) na ten temat. Twój komentarz bez wątpliwości dla redaktora się liczy.

zima

Autor: Bureau of Land Management Oregon/Washington
Źródło: http://www.flickr.com

Do typowego zestawu codziennej gimnastyki włączmy więcej ćwiczeń, które wzmocnią stawy kolanowe oraz barki. Aby nie wyjść z formy, gdy nie ma śniegu możemy trenować nordic walking. To skuteczny trening dla osób, które wolą biegówki od szaleństwa na stokach. Nie zapominajmy więc, że nawet kosztowny sprzęt nie uchroni nas przed kontuzjami, jeśli nasz organizm nie będzie odpowiednio przygotowany do wysiłku fizycznego. Tymczasem rozpoczęcie sezonu już niedługo, więc czas zabrać się za regularne ćwiczenia. Zobacz .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*