Jak trenować, by uzyskać dobre efekty

przez | 9 lipca 2021
Ćwiczenia na siłowni są współcześnie znacząco różnorodne a, także mogą posiadać najróżniejsze cele. Na przykład treningi na rzeźbę mogą nieco się różnić od zwyczajnych treningów na siłę. W momencie wystąpienia najróżniejszych pokus w postaci smacznych, ale tuczących deserów, tłustych czipsów lub spędzenia połowy dnia w łóżku należy zatroszczyć o własną kondycję a, także zdrowie.

dobrze zbudowany mężcyzna

Autor: vic fabe
Źródło: http://www.flickr.com
W takim celu najdoskonalej się dowiedzieć, czego odpowiednio się po ćwiczeniach spodziewać – wyrobienia pięknej rzeźby, masy, lub po prostu bycie silniejszym? W zależności od priorytetów warto robić najróżniejsze ćwiczenia z zmienną częstotliwością.

Treningi na siłę nie są polecane osobom, jakie dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze siłownią, ponieważ koncentrują się one na ćwiczeniach z jak największymi ciężarami. Używa się najczęściej sztang jak również hantli uzupełnionymi zwykłymi ćwiczeniami – dla przykładu przysiadami bądź wyciskaniami. Tego typu trening powinien mieć niedużą liczbę powtórzeń – największa ich liczba to 8, a można nawet jedynie jeden raz powtórzyć, aby uzyskać właściwy, upragniony rezultat.

Z jasnych przyczyn ciężary dobrze jest stopniować podczas rozwoju treningu.

Każda nasza strona www (https://zawodtyper.pl/) posiada jedynie ciekawe wiadomości, które zapadną Ci w pamięć na długi czas, więc bez ociągania kliknij również tutaj!

Po 4-12 tygodniowych ćwiczeniach powinno się zrobić parudniową przerwę jak również dopiero wówczas wrócić, a w celu zapobiegania przemęczenia nie powinno się ćwiczyć więcej, niż 5 razy w tygodniu. Dieta powinna zapewniać odpowiednie proporcje białka, węglowodanów jak również tłuszczów – nie należy jednak z białkiem przesadzić, ponieważ jego nadmiar powoduje kłopoty z nerkami jak również wątrobą.

Najlepiej jeść 1.5 – 2 gramów białka na kilogram wagi ciała, właściwym uzupełnieniem diety są ryby bądź olej lniany – kwasy tłuszczowe omega-3 jak najlepiej wpływają na rozwój mięśni. Po ćwiczeniach warto zjeść czy wypić coś słodkiego, inaczej organizm jest w stanie rozpocząć pobierać energię z tkanek mięśniowych. Potrzebne suplementy w diecie sportowej masz w tym źródle.

trening

Autor: Stewart Chambers
Źródło: http://www.flickr.com

Treningi na masę także powinny koncentrować się na martwych ciągach, lecz ich przebieg powinien wyglądać inaczej, niż trening siłowy. Najlepiej robić dłuższe przerwy pomiędzy seriami – w miejsce dwóch minut najlepiej zaczekać 3,5 – wówczas mięśnie lepiej się odnawiają po mikrourazach, a dzięki temu łatwiej ćwiczyć z większymi ciężarami.

Nie należy również robić zbyt wielu powtórzeń – najwięcej 3 w serii; sam trening musi zawierać od 6 do 8 ćwiczeń na drobniejsze partie mięśni oraz 10-12 na większe grupy mięśniowe (czyli choćby biceps, triceps, brzuch). Dieta powinna zawierać mniej więcej tyle białka, ile w okresie ćwiczeń na masę, ale największą ilość kalorii powinny zawierać dwa posiłki: ten tuż po ćwiczeniach i śniadanie.

Natomiast trening na rzeźbę najlepiej skoncentrować na częstotliwości, różnorodności jak również sile ćwiczeń – tu da się ćwiczyć nawet 6 dni w ciągu tygodnia. Ćwiczenia powinny być długotrwałe, lecz też należy unikać przemęczenia, ponieważ zatrzymuje ono rozwój mięśni. W przypadku gdy będziesz chciał zacząć trenować wypróbuj takie plany ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*